merisik

PIHAK LELAKI

jumlah kereta-5 biji kereta
jumlah orang -20 orang

aku : huh, ade sorang konvoi boleh terlepas?camne bole terlepas lak?
ayong : entah!awak kol la dia.tanya camne situasi sekarang.dia dengar cakap awak.
aku : dalam telefon-"eh,awak katne ni?!!dah jumpe belom konvoi ni?ni dah satu jam lewat ni.peluh ni
banjir dalm dapur ni.cepat!!"

10 minit berlalu.
rombongan risikan hampir sampai.aku memakai selendang yg baru aku beli.biru kehijauan.memakai sedikit bedak johnson n johnson.celak.dan mencalit sedikit gincu di bibirku.aku lihat refleksi wajahku di cermin-berseri.

hantaran pihak lelaki -5 dulang bertemakan biru.
hantaran pihak perempuan -2 dulang bertemakan oren.

deruman enjin kedengaran.mereka sudah sampai.
hati aku berdebar-debar untuk melihat saudara-maranya.aku bersalam-salaman dan tersenyum mesra kepada semua tetamu.keluar melalui pintu belakang,aku pergi berjumpa dengan salawadi yang sedang berkira-kira untuk masuk atau tidak."hampeh.malu-malu badak sumbu pula."-monolog aku.

salawadi : cantik selendang.
aku : well,tengoklah siapa yang belikan.
salawadi : nak masuk tak nak ni?
(persoalan ini sudah 3 hari menjadi dilemma.untuk masuk ke rumah atau tak.macam la meminang.terlalu beradat betul.)
aku : nenek suruh masuk sahaja.
salawadi : nanti dah tak manis la lagi darah kita.

mendegar ayat sarcastic itu,aku tidak dapat menahan diri.aten,tahan diri.tidak...tidak..aku tak dapat nak tahan diri aku lagi.
KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH..
at last..keluar la gelak evil aku ni.
semua di dalam rumah itu memandang keluar rumah.secara tepat,memandang aku.
adusss.. maruah aku tiba-tiba hilang.

KOMEN KELUARGA AKU.

ibu aku - gelak macam puntilanak.
ayong - terlamapu natural sangat.
adik aku - boleh gugur jantung dia.

kenapa exaagerate sangat statement diorang?

KONDISI RUMAH AKU.

selepas renovation ini..saiz rumah aku lebih mningkat.pintu kayu nya juga lebih tebal.jadi,jikalau nk memanggil orang,hendaklah menjerit dgn sekuat hati.itu,baru dalam rumah.luar rumah pula,jgn cakap la.

jadi,konklusinya.maruah aku hilang pada hari itu.atau dgn secara rasminya aku mengishtiharkan hari itu sebagai-HARI YG PLG MEMALUKAN AKU.malu wei aku..gila la.rasa nak bunuh diri aja.dah pakai cun-cun,sekali gelak macam..adehhh~
apa nak buat.memang diri aku begini..aku wonder.macam mana la kalau yg datang tu,rombongan pinangan untuk aku.nasib baik,akak aku punya..
hahahaha..what a day.
tapi,aku mungkin akan kurangkan volume,tetapi,tidak mungkin aku akan hapuskan sikap ini.sebab ianya adalah aku. :)

1 ulasan:

farah afiqah berkata...

same kot ngn ak.
gelak2 kuat.ssh kot nk berubah :)