the arrivals

kat youtube.by hashemfilms.
kesedaran mungkin.bg menggunakan otak yg mungkin sudah berkarat.
aku suruh tonton.bukan percaye.
sbb itu,aku minta kamu berfikir.dgn dalam.dgn teliti.
aku baru episod 35.byk?1 episod-8 minutes only.
aku mendalami.aku mula berfikir.
tersedar dari tidur yg lena.untuk keberapa kali.aku tak pasti.yg pasti-aku pasti-aku manusia,sering alpa.tp,haruskah itu dijadikan alasan?ape guna akal kalau dibiarkan.digunakan tapi bukan sepenuhnye.hanya untuk duniawi sahaja.
kiamat sudah dekat--bukan -ve thinking-cuma mengingati.kewajiban aku bukan?
archi,math,bio-fz,chem-penting.sangat.
aku tidak suruh kamu tinggalkan.
tapi sehari ada 24 jam.
malah..mmg agama saling berkaitan dengan sains.
tidak salah mencuri beberapa minit mencari kebenaran.
mendalami agama yg diperturunkan dan bukanlah dicari.
walaupun tidak byk,tp ada juga input yg aku dapat dr the arrivals.
aku bg cadangan.
terpulang kepada kamu untuk tonton atau tidak.
aku tidak percaya sepenuhnya.
sbb aku blm berfikir sehabisnya.
jadi..aku harap kamu turut berfikir.jika kamu menonton.
malah,kamu tetap boleh berfikir
mencari kebenaran tanpa perlu menonton.
ini cuma satu rangsangan minda sahaja.

dalam satu episod..mereka mengatakan tentang dunia 2 dimensi.
adakah benar?
aku mula keliru.
pesanku..berhati-hati mencari kebenaran.
kerana takut kebenaran yg dicari
membelot.membuat hati dan jiwa kusut.kosong.

Tiada ulasan: